
رپورتاژ آگهی یا پست مهمان روشی است که پست شما در وبلاگ دیگری به منظور ایجاد روابط منتشر می شود تا بازدید سایت شما به وسیله بک لینک ها بیشتر شود.
لینک ها یک عامل اصلی رتبه بندی در گوگل هستند و در سئو وبلاگ نویسی مهمان، علاوه بر سایر ملاحظات بازاریابی، فرصتی قوی برای ایمن سازی پیوند از وب سایت دیگر ارائه می دهد.
رپورتاژ آگهی با استفاده از لینک گرفتن بین مخاطبان ارتباط برقرار می کند و باعث افزایش رتبه شما در گوگل می شود.
شما یک مقاله را طبق اصول مقاله نویسی در سایت خود منتشر می کنید و در انتهای وبلاگ که به آن جعبه نویسنده گفته می شود به سایت دیگری لینک می دهید.
آیا رپورتاژ آگهی برای سئو و لینک سازی خوب است؟
پاسخ کوتاه بله است.
اما اگر گوگل تشخیص دهد پستی که شما منتشر کرده اید رپورتاژ آگهی است به احتمال زیاد با جریمه گوگل مواجه می شوید.
در سال 2014 مت کاتز، رئیس وقت وب هرزنامه در گوگل، از "زوال و سقوط وبلاگ نویسی مهمان" خبر داد.
با وجود این اعلامیه، وبلاگ نویسی مهمان همچنان یک تاکتیک قدرتمند بازاریابی آنلاین است. امروزه وبلاگ نویسی مهمان یکی از بهترین روش ها برای ایجاد لینک های قدرتمند محسوب می شود.
در این مقاله اطلاعات ارزشمندی را در مورد نحوه صحیح انتشار رپورتاژ آگهی و به حداقل رساندن خطرات با شما به اشتراک خواهم گذاشت.
آیا رپورتاژ برای وبلاگ نویسان خوب است؟
پاسخ کوتاه است، بله
انتشار مقالات وبلاگ نویسان مهمان برای شما که به دنبال محتوای ارزشمند برای وب سایت خود هستید می تواند بسیار ارزشمند باشد وب سایتی مثل وب سایت ویرگول که تمام نویسنده های آن به صورت مهمان بر روی آن کار می کنند و تمام اعتبار خود را از طریق نویسندگان مهمان بدست می آورند.
مورد دیگری که صفحه وبلاگ شما از آن سود می برد این مورد است که شما در ازای انتشار رپورتاژآگهی در وب سایتتان مبلغی را دریافت می کنید که این می تواند یک منبع درآمد برای شما باشد.
اگر شما ناشر نیستید و می خواهید پستتان در صفحه ای دیگر مقاله شما منتشر شود بهتر است سایت های خبری را برای انتشار رپورتاژ اگهی انتخاب کنید و یا وبلاگی که با حوزه کاری شما مرتبط باشد.
برای حفظ امنیت، پستهای مهمان را از نظر کیفیت بررسی کنید و مطمئن شوید که فقط به وبسایتهای باکیفیتی پیوند میدهید که به وب ارزش میافزایند.
یافتن سایت هایی که رپورتاژ آگهی و نویسندگان مهمان را می پذیرند
دو راه اصلی برای یافتن سایت هایی با هدف وبلاگ نویسی مهمان وجود دارد:
جستجوی وب (جستجو با گوگل، رسانه های اجتماعی، فهرست منابع معدن، و غیره)
از وب سایت هایی استفاده کنید که ناشران و وبلاگ نویسان را به هم متصل می کنند.
برای این که مقاله خود را به عنوان پست مهمان منتشر کنید قبل از آن مطمئن شوید که سایتی که برای انتشار انتخاب کرده اید به طور منظم محتوا تولید می کند. وبلاگ کم فعالیت باعث می شود پست شما هم دیده نشود پس حتما قبل این که هزینه کنید و زمان خودتون رو صرف انتشار رپورتاژ آگهی در یک وب سایت کنید ابتدا اون رو برسی کنید.
لیست وبلاگ های برتر را جستجو کنید
یک روش ساده برای جستجو: عبارتی مانند «فهرست وبلاگهای برتر [صنعت خاص]» را در گوگل تایپ کنید و نتایج را بررسی کنید.
از همه وبلاگ های لیست شده در هر صفحه در نتایج جستجو یک به یک بازدید کنید.
به احتمال زیاد از این طریق وبلاگ های واقعا عالی پیدا خواهید کرد، اما فقط تعداد کمی از آنها ممکن است مقالات مهمان از مشارکت کنندگان را بپذیرند.
چگونه وبلاگ نویسی مهمان سئو را بهبود می بخشد
بک لینک ها
تاثیر اولیه وبلاگ نویسی مهمان بر سئوی سایت شما از طریق پروفایل لینک سایت شما است. همانطور که در سایتهای جدید مشارکت میکنید، باید پیوندهای جدید را در وبسایتهای جدید (جایی که پست خود را ارسال میکنید) ایمن کنید.
بک لینک ها یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی در بهینه سازی موتورهای جستجو هستند و برای آینده قابل پیش بینی خواهد بود.
چند جنبه وجود دارد که چگونه گوگل یک لینک را اندازه گیری می کند. این شامل دامنه و صفحه ای است که پیوند در آن قرار دارد، قرار دادن پیوند در صفحه و انکر تکست (بخش قابل کلیک متن).
در این بخش توضیح خواهم داد که چگونه از لینک هایی که از رپورتاژ آگهی به دست می آورید برای بهبود استراتژی سئو خود استفاده کنید.
برای اینکه شما طبیعی کار کنید بهتر است برخی لینک های شما nofollow باشد اما تعداد آن ها نباید زیاد باشد چون تاثیری ندارد.
قرار دادن پیوند
پیوندی که استفاده می کنید در بهترین حالت مرتبط با موضوعی است که در مورد آن صحبت می کنید شما هم همین درخواست را از مقاله نویس داشته باشید چرا که تاثیر گذاری این نوع بک لینک بیشتر از بک لینکی است که به صورت متن جداگانه و نا مربوط در مقاله می آید. این نوع پیوند هم منطقی تر به نظر می رسد هم بر روی سئو بلاگ تاثیر دارد.
حقیقت ناخوشایند - از شما خواسته می شود برای انتشار هزینه کنید
آماده باشید که وبلاگ نویسان در ازای انتشار محتوای شما از شما پول بخواهند. ممکن است به آن «پست حمایت شده»، «تبلیغات بومی»، «هزینه تحریریه» یا هر عبارت خلاقانه دیگری گفته شود. نکته اصلی یکسان باقی می ماند - از شما خواسته می شود برای پیوند پولی بپردازید که برخلاف سیاست های گوگل است.
این عمل مورد پسند گوگل نیست اما با توجه به تحریم در ایران که نمی توان از گوگل ادز استفاده کرد راه تبلیغات برای وب سایت های ایرانی رپورتاژ آگهی است.
چگونه وب سایت های با کیفیت پایین را تشخیص دهیم؟
شما می توانید زمان قابل توجهی را در ممیزی وب سایت برای تخمین کیفیت آن صرف کنید.
در اینجا نکاتی در مورد مواردی که باید هنگام ممیزی وب سایت یا ارائه دهنده پیوند در نظر بگیرید، آورده شده است.
نام دامنه و تاریخچه دامنه
هر زمان که یک وب سایت جدید را تجزیه و تحلیل می کنید، باید تاریخچه دامنه را بررسی کنید.
ابتدا به نام دامنه نگاه کنید. وب سایت های خوب معمولاً دارای نام های دامنه خوب و قابل فهم هستند.
در مرحله دوم، پروفایل بک لینک تاریخی سایت را با یک بک لینک جستجوگر مانند Majestic بررسی کنید.
ترافیک
وب سایت های ارزشمند باید ترافیک مناسبی داشته باشند. شما پیوندهایی از وب سایت هایی می خواهید که مخاطبان واقعی را تامین کنند.
مطمئناً بهترین راه برای مشاهده عملکرد یک وب سایت در جستجو، درخواست دسترسی به سرچ کنسول و Google Analytics است، اما فقط ادمین وب سایت می تواند از این طریق نرخ بازدید سایت خود را بازرسی کند.
وب سایت های خوب باید در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) قابل مشاهده باشند و چه بهتر که در صفحات اول جستجوی گوگل نمایش داده شود.
لینک
اگر نمایه بک لینک وب سایت را در طول بررسی سابقه دامنه بررسی نکردید، بهتر است قبل از راه اندازی سایت این کار را انجام دهید.
یک وب سایت خوب باید پروفایل لینک خوبی داشته باشد.
فریب دامنه های حذف شده یا PBN را نیز نخورید. یکی از راههای تشخیص یک وبسایت عالی این است که بررسی کنید آیا Google پیوندهای سایت را برای جستجوی دامنه نشان میدهد یا خیر.
در این مقاله از ریچتک سعی شد تا شما را با پست مهمان آشنا کنیم و سعی شد راجب این که چه سایت هایی را برای رپورتاژ انتخاب کنید صحبت کردیم لطفا نظراتتون را با ما در بخش نظرات در میون بگذارید.